20 de greșeli SEO tipice de evitat

SEO este unul dintre cele mai cunoscute tehnici de marketing online utilizat

Fiind atât de des întâlnite, este imposibil ca respectivele afaceri să nu facă sute de greșeli care să le afecteze poziționarea SEO.

Dacă sunteți un expert SEO sau sunteți la început de drum și doriți să știți CE TREBUIE SĂ FACEȚI și CE NU trebuie să faceți, acest articol este conceput pentru dumneavoastră.

Vă vom prezenta cele mai frecvente 20 de greșeli SEO pe care trebuie să le evitați dacă doriți să vă creșteți vizibilitatea online.

Începem?

Cuprins

Ce este SEO

Dacă citiți aceste rânduri, este mai mult decât probabil că știți ce este SEO și importanța sa. Pentru orice eventualitate, să clarificăm lucrurile.

SEO (Search Engine Optimisation) este utilizarea de tehnici interne și externe pentru a îmbunătăți poziționarea organică a unui site web și pentru a-i crește vizibilitatea.

Cu alte cuvinte, determinarea utilizatorilor care introduc cuvinte cheie legate de brandul dvs. să ajungă pe site-ul dvs. și care ajung la conversie.

De ce SEO este esențial pentru strategia ta de marketing digital

Multe afaceri online cred că a avea un site web este sinonim cu vânzările, conversiile, vizitele și lead-urile, dar nu este chiar așa.

A avea un site pe internet și a nu realiza strategii SEO este ca și cum ai arunca un cârlig în mare fără momeală sau ai căuta un ac în carul cu fân.

Există milioane de site-uri pe internet, mii de companii care oferă practic același lucru ca și dumneavoastră. Așadar, cum vă puteți asigura că potențialii clienți vă găsesc și că nu vă aflați pe a zecea pagină a rezultatelor Google și nimeni nu dă click pe site-ul dumneavoastră?

Foarte simplu: prin utilizarea tehnicilor SEO pentru a îmbunătăți poziționarea site-ului dvs. în motoarele de căutare, astfel încât utilizatorii care vă caută să ajungă să vă găsească.

Acest proces de optimizare este complex și presupune cunoștințe tehnice și experiență pentru a ști ce funcționează și ce nu funcționează.

Cele mai frecvente 20 de greșeli SEO care trebuie evitate

Motoarele de căutare iau în considerare sute de variabile pentru a indexa și poziționa paginile web în funcție de criterii de calitate, relevanță, conținut, optimizare… Și multe altele!

Este imposibil să le explicăm pe toate, mai ales când motoarele de căutare își schimbă zilnic criteriile.

Cu toate acestea, există o serie de recomandări care ar trebui urmate, acțiuni care funcționează și care ajută la îmbunătățirea vizibilității online a site-ului dumneavoastră în universul digital.

Prin urmare, vă vom spune care sunt cele 20 de greșeli tipice de SEO pe care trebuie să le evitați cu orice preț pentru a nu vă afecta poziționarea.

Vi le prezentăm pe rând!

Eșecul de a nu efectua o cercetare consistentă a cuvintelor cheie în strategia SEO

O strategie SEO nu va fi niciodată de succes fără un studiu adecvat al cuvintelor cheie pentru a determina ce cuvinte cheie ar trebui poziționate pentru a îmbunătăți vizibilitatea site-ului dumneavoastră.

Cu toate acestea, munca nu se termină atunci când cercetarea cuvintelor cheie este finalizată. O bună optimizare trebuie să includă revizuirea și întreținerea cuvintelor cheie pentru a adapta strategia la eventualele noi schimbări de cuvinte cheie care pot apărea.

Vrei să știi cum să faci asta?

În următorul articol vom publica un ghid pentru cercetarea și analizarea cuvintelor cheie.

Abuzul de cuvinte cheie

De multe ori, se abuzează de utilizarea cuvintelor cheie prin introducerea lor de sute de ori în conținutul web. Și aceasta este o greșeală.

Abuzul de cuvinte cheie pe care vă interesează să le poziționați poate fi contraproductiv, deoarece Google va detecta că efectuați practici negative și vă va penaliza.

Și iată în ce constau practicile proaste Black Hat SEO. Îți spunem ce este și ce acțiuni NU ar trebui să efectuați pe site-ul dvs.!

Lipsa unui heading H1 optimizat pe fiecare pagină

H1 este titlul principal al unei pagini, care guvernează și structurează fiecare pagină a unui site web. Acest titlu este cel mai important de pe site și ca atare, trebuie optimizat.

Vă oferim 4 recomandări:

✓  Trebuie să rezume în câteva cuvinte conținutul paginii respective.
✓  Este necesar să includă cuvinte-cheie.
✓  Nu poate fi un titlu duplicat de pe o altă pagină. H1 al fiecărei pagini trebuie să fie diferit și să se concentreze pe o singură direcție.
✓  Nu trebuie să includă mai multe H1-uri pe aceeași pagină, deoarece nu poate exista decât un singur H1 pe pagină.

Nu includeți cuvinte cheie în titlurile dvs.

Cuvintele cheie sunt elementul principal al poziționării SEO și este esențial să le includeți în conținut, dar și în toate rubricile site-ului dumneavoastră.

Dacă doriți să vă creșteți vizibilitatea online, includeți cuvintele cheie pe care doriți să le promovați în H1, H2, H3… De fapt, peste tot!

Neoptimizarea titlului și a metadescrierii fiecărei pagini

Titlul și metadescrierea reprezintă două dintre cele mai importante elemente de pe fiecare pagină a unui site web, deoarece acestea oferă informații motoarelor de căutare și reprezintă poarta de acces la site-ul dvs. în rezultatele căutării.

De exemplu, dacă introducem cuvântul cheie “HostPrior” în Google, vom vedea că titlul este “HostPrior: Găzduire/Hosting Web – Performanţă şi securitate”.

Iar metadescrierea este “Găzduire Web WordPress, eCommerce, situri de prezentare. Cu HostPrior siteul este rapid, sigur, mereu online, timp de încărcare minim și Suport premium 24/7/365”

În ambele cazuri, trebuie să țineți cont de extensiile maxime recomandate de utilizatori și să includeți cuvinte cheie.

HostPrior Google SEO

Nu uitați de link-urile interne

În multe cazuri, tehnica de linkbuilding este folosită mai mult pentru linkuri externe și nu atât de mult pentru linkuri interne. Și aceasta este o greșeală foarte frecventă pe care nu ar trebui să o faceți.

Direcționarea traficului de la unele pagini interne către altele este o opțiune bună pentru utilizatorii care doresc mai multe informații despre conținutul pe care le puteți oferi.

În plus, această practică va contribui la creșterea duratei medii a sesiunii și la scăderea ratei de respingere. Iar dacă analizele dvs. se îmbunătățesc, Google va aprecia pozitiv acest lucru.

Abuzul de link-uri

Linkurile sunt foarte importante pentru SEO, dar o utilizare abuzivă a acestora poate fi contraproductivă, deoarece Google poate ajunge să penalizeze acest exces de linkuri.

Creați o strategie care să țină cont de tehnica de linkbuilding și să profite de toate aspectele sale favorabile, dar ținând cont și de ceea ce nu trebuie să faceți.

Neoptimizarea textelor de ancorare

Textele de ancorare sunt textele inserate deasupra linkurilor. Acestea trebuie să fie descriptive și să aibă legătură cu pagina către care se face legătura.

De asemenea, ar trebui să includă cuvinte-cheie, astfel încât să fie optimizate.

Un sfat: evitați textele de ancorare tipice “Click aici!”, ” Faceți clic aici!” sau “Aici”. Acestea nu aduc nicio valoare adăugată și nu vă vor ajuta site-ul dvs. să decoleze în motoarele de căutare.

Crearea de conținut scurt

Toate conținuturile pe care le creați ar trebui să aibă o lungime minimă de 400 sau 500 de cuvinte, astfel încât motoarele de căutare să poată poziționa mai bine pagina respectivă.

Evitați să creați conținuturi scurte și concentrați-vă toate eforturile pe conținuturi de calitate, lungi și originale.

În plus, dezvăluim un secret: cele mai bine poziționate conținuturi sunt cele care depășesc de obicei 1.000 de cuvinte și includ un grad ridicat de cunoștințe despre un subiect.

Introduceți CTA-uri în conținut

CTA-urile (Call to Action) sunt apeluri la acțiune care îndeamnă în mod direct utilizatorul să efectueze o acțiune pe site-ul dvs. web.

Folosirea acestei strategii este foarte importantă, fiind o tehnică de copywriting utilizată pe scară largă atât în comerțul electronic, cât și în paginile corporative.

De exemplu, pe întreaga pagină web puteți încorpora CTA-uri precum “Descoperă-l!”, “Cumpără acum!”, “Îndrăznești să trăiești această experiență?” sau “Ce aștepți să descoperi?

Conținutul duplicat

Una dintre cele mai frecvente greșeli este duplicarea conținutului pe mai multe pagini, iar aceasta este una dintre cele mai comune penalizări în SEO.

Dacă aveți deja conținut duplicat pe site-ul dvs. web, creați conținut de calitate care să le diferențieze. Pe de altă parte, dacă aveți de gând să începeți să creați conținut pentru fiecare pagină, nu uitați să nu îl repetați și să fiți original pentru ca Google să nu vă penalizeze.

Neglijarea optimizării imaginilor

Imaginile, deși uneori sunt ignorate, trebuie, de asemenea, să fie optimizate pentru poziționarea SEO. Ele reprezintă încă un element care trebuie luat în considerare în optimizare și, ca atare, trebuie tratate ca atare.

Dar cum să le optimizăm?

Trebuie să țineți cont de 3 elemente:

✓  Includeți URL-uri scurte și prietenoase, cu cuvinte cheie în numele fișierului.
✓  Adăugați un text alternativ (numit și text ALT sau ALT text) cu o scurtă descriere a imaginii, inclusiv cuvinte cheie.
✓  Reduceți-i dimensiunea cât mai mult posibil. Evitați imaginile de mari dimensiuni, care vor încetini viteza de încărcare a site-ului dvs., dar asigurați-vă că acestea nu pierd prea multă calitate.

Având adrese URL neprietenoase

Una dintre greșelile tipice de SEO este implementarea unor URL-uri lungi cu simboluri, care transmit utilizatorului un sentiment de nesiguranță și neîncredere.

Includeți pe site-ul dvs. URL-uri scurte, care să includă cuvinte-cheie și fără simboluri, adică ceea ce se numește URL-uri prietenoase.

De exemplu, este recomandabil să folosiți “cum-să-creați-o-strategie-de-social-media”, spre deosebire de “&&&&/cum-să-creați&&&%$strategie2820-social-media-$&&((social)”.

Utilizați URL-uri cu sublinieri

O recomandare pentru URL-urile dvs. este să folosiți mai degrabă liniuțe decât liniuțe de subsol pentru a facilita citirea lor de către motoarele de căutare și pentru a evita eventualele probleme.

De exemplu, ar fi mai indicat să se utilizeze “HostPriot-Găzduire-web-profesională” ar fi mai indicat decât “HostPriot_Găzduire_web_profesională”.

Necunoașterea publicului țintă

Cunoașterea publicului țintă este esențială pentru succesul strategiei dvs. de marketing digital. De multe ori, conținutul este creat și se optimizează SEO-ul unui site web fără a se ține cont de publicul țintă care va intra pe site, va citi conținutul acestuia înainte de a face conversia.

Faceți o analiză exhaustivă a targetului dumneavoastră și definiți comunicarea pe care va trebui să o implementați pentru a avea coerență.

O arhitectură web complexă și nestructurată

Arhitectura unui site este modul în care este structurat, adică setul de categorii și subcategorii pe care le include și modul în care un site este organizat pentru a prezenta toate serviciile și/sau produsele pe care le oferă.

De obicei, site-urile web au arhitecturi uriașe, incoerente și ambigue. Și aici se află eroarea.

Analizați structura site-ului dvs. web și analizați dacă trebuie să faceți schimbări. Nu uitați că, cu cât este mai ușor, cu atât mai multe opțiuni de conversie pentru utilizator.

O arhitectură web complexă și nestructurată

Arhitectura unui site este modul în care este structurat, adică setul de categorii și subcategorii pe care le include și modul în care un site este organizat pentru a prezenta toate serviciile și/sau produsele pe care le oferă.

De obicei, site-urile web au arhitecturi uriașe, incoerente și ambigue. Și aici se află eroarea.

Analizați structura site-ului dvs. web și analizați dacă trebuie să faceți schimbări. Nu uitați că, cu cât este mai ușor, cu atât mai multe opțiuni de conversie pentru utilizator.

Fără a lua în considerare experiența utilizatorului

Unul dintre cele mai bune sfaturi pe care vi le putem da este să studiați cu mare atenție experiența utilizatorului de pe site-ul dvs. web.

În acest sens, ușurința de utilizare este esențială pentru ca utilizatorii să se simtă confortabil navigând pe site-ul dvs. și să ajungă să convertească.

Pagina dvs. trebuie să fie simplă, intuitivă și fără mari complicații. În caz contrar, toți cei care intră pe site-ul dvs. vor pleca imediat.

Lipsa unui design responsiv

Din ce în ce mai mulți utilizatori accesează site-urile web prin intermediul dispozitivelor mobile, iar aceasta este o greșeală gravă pe care multe strategii SEO tind să o facă: nu iau în considerare toate dispozitivele.

Site-ul dvs. trebuie să fie optimizat și disponibil pentru toate tipurile de dispozitive. Prin urmare, pentru a reuși în universul digital, este necesar un design responsiv.

Desconsiderarea vitezei de încărcare a site-ului

Dacă site-ul dvs. durează mai mult de 2 secunde pentru a se încărca, majoritatea utilizatorilor vor pleca fără să navigheze pe el. Și aceasta este o realitate dovedită.

Trăim în era instantaneității, iar utilizatorii doresc să vadă, să citească și să cumpere totul instantaneu. Iar dacă în acest proces trebuie să aștepte, majoritatea se vor duce la concurență și nu se vor mai întoarce pe site-ul dumneavoastră.

Nu neglijați viteza de încărcare și aveți un site cât mai rapid.

Neutilizarea instrumentelor de analiză și măsurare

O strategie SEO bună trebuie să fie întotdeauna însoțită de o analiză bună a rezultatelor. Această măsurare va permite să se tragă concluzii cu privire la performanța și evoluția strategiei puse în aplicare, pentru a defini eventualele schimbări.

Dacă există instrumente de măsurare, de ce să nu le folosim?

Îmbunătățește-ți clasamentul SEO evitând aceste greșeli comune

Acum că știi care sunt principalele greșeli SEO care dăunează poziționării SEO, nu trebuie decât să le corectezi (dacă le-ai făcut, desigur) și să nu le pui niciodată în practică.

Toate aceste sfaturi vor face ca strategiile SEO să fie mai eficiente și să obțină rezultate mai bune.

Optimizează-ți site-ul și pune-ți afacerea pe picioare!

Post Views: 2.157