logo hostprior

Caz SEO: Cum să recuperezi din scăderea clasamentului Google

Recuperează poziția în clasamentul Google

V-ați confruntat vreodată cu o scădere bruscă în clasamentul Google al site-ului dumneavoastră?

Poate fi una dintre cele mai descurajante experiențe pentru orice webmaster sau proprietar de afacere. Poate vă întrebați ce a cauzat scăderea bruscă a clasamentului și mai ales, cum vă puteți recupera rapid.

Nu vă faceți griji, nu sunteți singur – aceasta este o problemă comună cu care se confruntă mulți proprietari de site-uri web. Din fericire, există măsuri pe care le puteți lua pentru a vă recupera rapid după o scădere a clasamentului Google. În acest ghid, vă vom oferi un ghid ușor de urmat, pas cu pas, despre cum să vă recuperați rapid de la o scădere a clasamentului Google.

Veți afla despre diferitele cauze ale scăderilor de clasament, ce puteți face pentru a identifica sursa problemei și strategii eficiente pentru a vă restabili rapid clasamentul. Așadar, dacă doriți să vă recuperați rapid de la o scădere a clasamentului Google, acest ghid este pentru dvs.

Cuprins

Pierderea clasamentului: ce ar trebui să faceți? [Studiu de caz SEO]

Imaginați-vă acest lucru: vă uitați la raportul de clasificare și vedeți că clasamentele dvs. câștigate cu greu scad brusc în mod dramatic. Poate cu o duzină de poziții – sau poate că au scăzut în afara top 100.

Nu este cel mai bun sentiment din lume. Și acum?

Cum faceți să diagnosticați care este problema și în ce ordine? Care sunt cele mai probabile motive pentru care clasamentul dumneavoastră a scăzut?

Pasul 1. Clasamentul Google a scăzut dramatic? Nu intrați în panică!

Fără să încurcați lucrurile! Asta se întâmplă. Este o parte a SEO. Doar fiți gata să vă reveniți din ceea ce a cauzat scăderea în clasament ca un supererou.

Dacă observați că vă scade clasamentul, așteptați câteva zile pentru ca acesta să își revină.

O scădere dramatică a clasamentului dvs. pe Google poate fi cauzată de o varietate de factori, inclusiv o concurență crescută, o acțiune manuală din partea Google, o actualizare a algoritmului sau chiar un caracter accidental în fișierul dvs. robots.txt.

Deoarece Google își ajustează algoritmul de clasificare în mod regulat, site-ul dvs. poate fi afectat oricând. Așadar, verificați din nou a doua zi și, de multe ori, veți vedea că lucrurile au revenit la normal.

Atunci când lucrați cu diverse companii, nu este întotdeauna ușor să urmăriți ce se întâmplă în spatele scenei. În primul rând, verificați cu echipa și/sau agenția dvs. pentru a vedea dacă au fost efectuate modificări de mare impact pe site-ul web:

» Modificări aduse recent site-ului
» Noi campanii SEO
» Noul conținut adăugat pe site
» Plugin-uri suplimentare sau modificări de cod

Va trebui să adresați aceste întrebări atât echipelor interne, cât și celor externe pentru a obține o perspectivă reală asupra schimbărilor care ar fi putut cauza dispariția clasamentelor de la Google. Întrebați echipele despre orice schimbări minore sau majore care au fost făcute în ultimele săptămâni pentru a găsi lucruri pe care să le verificați pentru a vedea dacă au impact asupra clasamentelor.

Dacă sunteți cel care gestionează conținutul, serverele și optimizarea, este ușor să corelați modificările pe care le-ați făcut cu pierderile de clasamente.

În acest caz, parcurgeți pașii enumerați în acest ghid pentru a determina rapid dacă site-ul dvs. suferă de probleme SEO sau totul este în regulă și Google are nevoie doar de puțin timp.

Pentru că, atunci când scăderea clasamentului durează câteva zile, trebuie să adoptați o abordare strategică pentru a rezolva această problemă.

Chiar dacă situația este foarte proastă, nu lăsați ca acest lucru să vă supere prea mult. Cel mai important pas este să determinați motivele pentru care configurația SEO s-a prăbușit.

Efectuați un audit SEO pentru a corecta greșelile găsite. Punctele slabe care pot duce la deteriorarea clasamentului sunt:

  • fișierul robots.txt
  • metadatele
  • probleme ale serverului
  • paginile AMP
  • HTTPs
  • redirecționări
  • backlinks
  • conținut

Bineînțeles, aceasta nu este o listă completă a cauzelor pierderii de ranking. Cu toate acestea, puteți începe cu ea.

Pasul 2. Asigurați-vă că clasamentul Google a scăzut efectiv

O scădere a clasamentului Google poate fi un motiv legitim de îngrijorare, dar s-ar putea să nu fie ceea ce credeți.

Înainte de a lua măsuri drastice pentru a afla de ce a scăzut dramatic clasamentul Google și de a rezolva problema scăderii, este important să confirmați dacă clasamentul Google a scăzut peste noapte.

Cum faci asta?
1. Intră în Google Analytics al site-ului tău și verifică abaterea medie a traficului săptămânal din ultimele șase până la douăsprezece luni. Mai primiți în continuare intervalul normal de trafic? 2. Paginile către care este îndreptat cuvântul cheie primesc în continuare o cantitate bună de trafic sau a avut loc o scădere dramatică a numărului de vizitatori?

2. De asemenea, ar trebui să vă verificați clasamentul Google și traficul de căutare organică prin utilizarea Google Search Console. Vizualizați dvs:

  • Numărul total de clicuri
  • Total impresii
  • CTR mediu
  • Poziția medie

Dacă observați o reducere abruptă a traficului, problema este reală și ar trebui să faceți ceva în acest sens pentru a preveni pierderea de trafic în continuare.

Iată o captură de ecran din ecranul de performanță din Google Search Console al unuia dintre clienții noștri care arată performanța care scade:

performance-console

Toate semnele indică în continuare o scădere a clasamentului Google? Există cu siguranță un motiv pentru asta!

Pasul 3. Identificarea sursei de scădere a poziției în Google [Ghid rapid bazat pe studiul de caz].

Scăderile de ranking Google sunt adesea cauzate de diferite modificări tehnice ale unui site web. Atunci când ați migrat o mulțime de pagini, ați implementat un redesign (responsive) sau ați refăcut o mulțime de conținut, veți vedea fluctuații mari în clasament.

Dacă vă confruntați cu o scădere bruscă a clasamentului Google, primul lucru pe care ar trebui să îl faceți este să încercați să identificați sursa problemei. Dacă scăderea a fost cauzată de una dintre problemele menționate mai jos, ar trebui să o puteți identifica rapid. Dacă nu, va trebui să efectuați o analiză amănunțită a sănătății SEO a site-ului dvs. web.

Sugestie!
Vă recomandăm să efectuați un audit SEO în mod regulat. Această imagine de ansamblu completă a sănătății site-ului și a eforturilor de optimizare vă permite să verificați modul în care apar paginile dvs. web în rezultatele căutărilor, astfel încât să puteți găsi și remedia cu ușurință orice probleme tehnice de SEO.

Ghid, pe baza exemplului clientului:

Pasul 1.
În Google Search Console (NOTĂ: Toate solicitările către API-ul Google Search Console trebuie să fie autorizate de un utilizator autentificat), verificați rapid cuvintele cheie/paginile cu scădere de trafic în comparație cu perioada anterioară și identificați secțiunile care au suferit o lovitură, îndreptându-vă către:

  1. Performanță > Rezultate căutare
  2. Alegeți Data > Comparați > Personalizat
  3. Comparați perioada în care clasamentele dvs. au scăzut cu perioada în care erau încă bune.
  4. Mergeți la fila Pagini > verificați diferența de clicuri / diferența de impresii
search-results-performance
date-range
pages-difference-clicks

În cazul nostru, am observat o scădere aproape dublă a numărului total de clicuri și impresii.

Pasul 2.
Exportați datele în Sheets și adăugați orice comentarii care pot fi utile (de exemplu, orice modificări aduse acestei pagini). Adesea, doar făcând acest lucru, se stabilește un model. S-ar putea ca scăderea clasamentului să fi afectat doar anumite secțiuni ale site-ului dvs. web. În cele din urmă, analizați imaginea de ansamblu și încercați să descoperiți prezența unor dependențe de corelație în date.

Sugestie!
Folosiți acest ghid rapid atunci când investigați posibilele motive ale scăderii clasamentului în viitor.

Făcând acest lucru în cazul clientului, am aflat că majoritatea paginilor care au căzut au fost pagini de produse.

Pasul 3.
Alegeți câteva pagini din listă și verificați dacă acestea sunt indexabile. Pentru a face acest lucru:

Mergeți la Google search și navigați pe site:exemplu.com/page , dacă pagina nu este indexată, încercați să continuați cu investigații suplimentare.

Pasul 4.
Dacă pagina este indexată, atunci verificați cum a încasat Google această pagină. În cazul nostru, am aflat că conținutul paginii produsului încasat de Google nu era conținutul filei Detalii produs, ci informații din fila Livrare și retur. După cum ne-am dat seama mai târziu, noua filă a fost adăugată folosind o extensie Magento specifică și conținutul acesteia a început să fie indexat de Google în mod implicit.

Sugestie!
Pentru a genera rezultatele căutării, crawlerele web se bazează pe conținutul din interogările de căutare și îl potrivesc cu cuvintele cheie interne ale site-ului dumneavoastră. Prin urmare, orice modificări importante aduse site-ului pot avea un impact mai mare. Conținutul ascuns de Google nu va fi luat în considerare pentru clasificare.

De îndată ce s-a rezolvat problema și fila Detalii produs a devenit activă în mod implicit, volumul de trafic a revenit la valoarea anterioară.

Cauzele scăderii clasamentului Google

Înainte de a vă grăbi să vă recuperați clasamentele, este important să înțelegeți cauzele posibile ale unei scăderi a clasamentului Google. O scădere dramatică a clasamentului Google poate fi cauzată de mai mulți factori, cum ar fi, de exemplu, modificări de conținut, o actualizare a algoritmului, probleme tehnice SEO, îmbunătățiri aduse de concurenți, modificări ale aspectului SERP și o penalizare Google. Unele dintre acestea ar putea fi ușor de identificat și remediat, în timp ce altele ar putea necesita asistență din partea unui specialist SEO tehnic.

Haideți să aprofundăm cauzele comune ale scăderilor de ranking:

I. Sancțiunea Google Manual Action

Dacă observați o scădere bruscă în clasamentul Google SEO (mai mult de 10 poziții), penalizările manuale Google sunt primul lucru pe care trebuie să-l verificați. Acțiunile manuale sunt impuse de către evaluatorii umani de la Google atunci când stabilesc că paginile site-ului dvs. web nu sunt conforme cu ghidurile de calitate pentru administratorii de site-uri web Google.

Unele dintre cauzele comune ale penalizărilor Google sunt: site-ul dvs. conține spam generat de utilizatori, site-ul dvs. a fost piratat, backlink-uri nefirești, conținut subțire și cloaking. Puteți afla mai multe despre fiecare tip de acțiune manuală și despre cum să o abordați, așa cum este explicat de Google.

Care este soluția?
Conectați-vă la contul dumneavoastră Google Search Console și accesați secțiunea Securitate și acțiuni manuale > Acțiuni manuale. Dacă site-ul a primit într-adevăr o penalizare manuală, va exista o notificare în cont.

Google nu va fi prea specific, dar vă va da o idee solidă despre unde să căutați vinovatul. Identificarea exactă a ceea ce a dăunat site-ului dvs. este primul lucru pe care trebuie să îl faceți pentru a-l repara.

Dacă nu aveți nicio idee despre ce a cauzat penalizarea Google, verificați mai jos aceste cele mai populare încălcări și sfaturi SEO pentru fiecare.

II. Actualizarea algoritmului Google

Google face periodic modificări majore și minore în algoritmul său de clasificare a căutărilor. Actualizările ajută la îmbunătățirea algoritmului, astfel încât acesta să poată oferi utilizatorilor cea mai bună experiență de căutare. Modificările în algoritmii motorului de căutare pot afecta serios clasamentul site-ului dvs. web. Experții SEO monitorizează îndeaproape actualizările Google pentru modificările de algoritm care pot avea impact asupra afacerilor clienților lor.

Rețineți că scăderea clasamentului după actualizările de bază poate fi legată de calitatea și relevanța generală a site-ului.

Care este soluția?
Dacă bănuiți că a avut loc o actualizare algoritmică care v-a afectat clasamentul, verificați știrile despre motoarele de căutare. În mod normal, Google va confirma actualizarea, iar aceste informații vor ajunge imediat în platformele de știri SEO. Pentru a fi la curent, puteți monitoriza actualizările detaliate ale Google la MOZ Google Algorithm Update History (Istoric actualizări algoritmice).

Sugestie!
Țineți cont de faptul că actualizarea poate fi, de asemenea, legată de nișă și poate afecta un număr mic de site-uri.

  • În cazul în care actualizarea este acoperită de știri, veți găsi informații despre ce a fost actualizarea și ce trebuie să reparați pentru a vă recupera.
  • Este esențial să urmăriți schimbările din SERP pentru cuvintele-cheie din nișa dvs. și să căutați orice schimbare neobișnuită de clasament. Pentru a face acest lucru, utilizați un instrument de urmărire a rangului și căutați salturi și tendințe bruște. Clasamentele fluctuează, dar orice cuvânt cheie care scade și rămâne în jos este un motiv de îngrijorare.

III. Site-ul dvs. a fost trecut pe lista neagră

Dacă traficul dvs. organic scade rapid, s-ar putea să se datoreze faptului că site-ul dvs. a fost inclus pe lista neagră sau compromis de hackeri.

Deoarece Google listează doar site-uri web sigure pentru utilizatorii motorului său de căutare, acesta scanează în mod regulat toate site-urile web pentru a detecta orice infecții malware. În cazul în care site-ul dvs. se numără printre cele piratate, atunci Google fie vă suspendă site-ul din motorul său de căutare, fie îl marchează ca fiind înșelător, în funcție de gravitatea infecției.

Cum poate fi rezolvată această problemă?
Soluția imediată este să scanați site-ul dvs. web pentru a căuta malware și să îl eliminați definitiv.

IV. Probleme tehnice ale site-ului web

De asemenea, este posibil să apară modificări în clasament deoarece Google însuși are probleme tehnice în ceea ce privește navigarea și indexarea site-ului dvs. web. O anomalie de căutare a Google ar putea explica de ce nu poate accesa site-ul dvs. web. Ca urmare, nu va putea să vă indexeze și să vă clasifice site-ul web în rezultatele sale de căutare.

Ce ar trebui să fac?
Analizați fișierele jurnal ale site-ului dvs. web pentru a verifica dacă există jurnale despre crawlerele motoarelor de căutare și URL-urile afectate.

Analiza fișierelor jurnal este un proces tehnic, așa că, dacă nu vă pricepeți la FTP, la linia de comandă a terminalului și la editorii de fișiere, puteți utiliza un instrument precum SEMrush’s Log File Analyzer.

Configurați Google Bot ca agent de utilizator sau verificați dacă site-ul dvs. a blocat IP-urile specifice Google.

V. Backlink-uri pierdute

Backlink-urile sunt încă printre cei mai importanți factori SEO pentru traficul organic. Atunci când un site pierde backlink-uri bune, acest lucru are un impact uriaș asupra clasamentelor, iar poziția site-ului în SERP-uri scade de obicei.

Dacă ați eliminat recent un număr mare de backlink-uri de pe site-ul dvs. web, Google ar putea interpreta acest lucru ca pe un semn că conținutul dvs. este de slabă calitate. Acest lucru ar putea duce la o scădere în clasament.

Sugestie!
Este recomandat să vă monitorizați backlink-urile cu unul dintre aceste instrumente, astfel încât să primiți alerte atunci când se pierd backlink-uri. Puteți apoi să contactați site-urile web de legătură pentru a vedea dacă puteți obține restabilirea backlink-urilor.

Achiziționarea de linkuri noi, de calitate scăzută, poate avea un impact și asupra performanței dvs. în SERPs, astfel încât puteți pierde backlink-urile de înaltă calitate pe care le aveți deja.

Cum să rezolvăm această problemă?
Folosiți un instrument de verificare a legăturilor pentru a descoperi unde ați pierdut legături. Multe instrumente vor trimite alerte în cazul în care se produc modificări în profilul backlink.
Cel mai bine este să lucrați cu un specialist SEO tehnic și să comunicați cu site-urile web de legătură pentru a vă reconstrui legăturile.

VI. Concurenții tăi devin mai puternici și te depășesc în Google

Site-urile web pot pierde Page Rank fără a încălca nicio regulă sau fără a fi neglijenți. Pur și simplu, concurenții au devenit mai buni – fie timpii de încărcare mai rapizi, experiența mai bună pentru utilizator oferită de site-urile web concurente, fie practicile SEO mai bune, cercetarea excelentă a cuvintelor cheie și abilitățile de optimizare ale concurenților ar fi putut declanșa o scădere a clasamentului pentru dvs.

Sugestie!
Dacă schimbările sunt haotice (site-uri web noi, schimbări frecvente, multă mișcare), atunci probabil că vă confruntați cu un dans Google - o perioadă scurtă de volatilitate ridicată a SERP-urilor din cauza unor mici modificări ale algoritmului. În acest caz, nu este necesară nicio acțiune. Dar dacă vedeți că multe dintre pozițiile dvs. sunt depășite de aceleași câteva site-uri web, atunci este timpul pentru o investigație aprofundată.

Ce ar trebui făcut?

  • Dacă observați scăderi bruște în clasament după ce concurenții dvs. au făcut îmbunătățiri semnificative, cel mai bine este să lucrați cu un specialist SEO tehnic pentru a rezolva problema.
  • Urmărirea principalilor dvs. concurenți este aproape la fel de importantă ca și urmărirea propriului dvs. site. Pe măsură ce urmăriți clasamentele și efectuați audituri on-page și off-page, asigurați-vă că auditați și site-urile concurenților pentru a vedea și înțelege progresul lor și tacticile pe care le folosesc. Pentru a verifica zonele în care site-ul concurent are performanțe mai bune, utilizați instrumente de analiză și optimizare a site-urilor web, cum ar fi SEMrush, pentru a descoperi modul în care conținutul site-ului lor îi ajută să se claseze.

Sugestie!
Dacă ați observat schimbări în câteva cuvinte cheie, atunci cauza este probabil optimizarea on-page. Concurentul își actualizează probabil paginile una câte una, îmbunătățind conținutul și optimizând cuvintele-cheie, anteturile și etichetele HTML. În acest caz, vizitați paginile în cauză, vedeți cum se compară cu propriile pagini și împrumutați idei de optimizare.

VII. Modificări recente ale site-ului web

Efectuarea unor modificări esențiale la site-ul dvs. – cum ar fi reproiectarea acestuia, migrarea, schimbarea CMS-ului sau activarea HTTPS – este aproape garantat că vă va afecta clasamentul atunci când este implementat incorect.

Verificați dacă cineva din echipa dvs. a executat oricare dintre următoarele modificări ale site-ului web:

  • Ați schimbat URL-ul site-ului dvs. web
  • A implementat în mod incorect redirecționări 301 de la URL-uri mai vechi
  • A refăcut sau a optimizat conținutul site-ului dvs. web, inclusiv cuvintele cheie SEO
  • A implementat modificări care au dus la pierderea indexării paginilor dvs. web (a setat paginile la noindex)

Cum să facem față acestei situații?
Deschideți Google Search Console și mergeți la Index > Acoperire pentru a verifica dacă au apărut creșteri semnificative ale erorilor din cauza modificărilor recent implementate pe site. Interogările de căutare și paginile care sunt afectate de o scădere a clasamentului spun multe despre problema de bază, facilitând astfel identificarea și remedierea acestora.

Treceți de la o filă la alta și parcurgeți raportul de erori pentru a vedea orice probleme care au apărut de când ați implementat modificările pe site-ul dvs. Google raportează toate problemele de crawling și indexare pe acest instrument, facilitând astfel identificarea și remedierea problemei.

Enumerați toate interogările de căutare care prezintă o scădere a clasamentului:

  • La ce cluster a aparținut interogarea
  • Vechea lor clasificare (pentru a stabili o bază de referință)
  • Noua lor clasare
  • Diferența
  • URL-ul care era clasat
  • tipul de conținut care se afla în clasament, etc.

VIII. Indexarea pe mobil

Este site-ul dvs. prietenos pentru mobil?

Cea mai mare parte a traficului pe web este acum mobil. Motoarele de căutare sunt deosebit de preocupate să facă web-ul prietenos pentru mobil. Indexul Google este acum mobile-first, iar site-urile mobile-friendly sunt mult mai prioritare. Așadar, dacă magazinul dvs. nu este optimizat pentru ecranul mic, site-ul dvs. va scădea în clasament până când va fi și el invizibil în SERPs.

Este posibil ca versiunea mobilă a site-ului dvs. să nu fie prietenoasă cu mobilul din cauza mai multor factori, cum ar fi viteza de încărcare lentă, plugin-uri incompatibile, imagini mari și prost formatate și conținut larg care nu poate fi citit pe dispozitivele mobile etc.

Care este soluția?

  • Pentru a afla dacă scăderea clasamentului SEO are legătură cu prietenia cu dispozitivele mobile, puteți filtra traficul în funcție de dispozitiv cu ajutorul Google Analytics.
  • Verificați viteza de încărcare a site-ului web pe telefoanele mobile cu ajutorul instrumentului Google PageSpeed Insights și începeți să implementați modificări pe baza recomandărilor.
  • Verificați dacă există probleme legate de dispozitivele mobile cu ajutorul funcției “Mobile Usability” din Google Search Console – și corectați fiecare dintre problemele enumerate folosind recomandările acestora.

IX. Canibalizarea traficului SEM

Traficul SEM (Search engine marketing) provine din reclame plătite, în timp ce traficul SEO provine din campaniile de căutare organică. Campaniile SEM apar întotdeauna mai sus în rezultatele căutărilor decât linkurile organice (gratuite), deoarece reclamele au prioritate în SERP.

Astfel, propriul SEM poate chiar să devieze (sau să canibalizeze) traficul de la anunțurile organice. Acesta ar putea fi un motiv potențial pentru scăderea clasamentului Google. Uneori, ar putea fi un motiv pentru creșterea sa, ceea ce este minunat.

Care este soluția?

  • Comparați lista de cuvinte-cheie din ambele campanii SEO și SEM. Asigurați-vă că nu irosiți cheltuielile de publicitate pe cuvinte cheie pentru care ați fi în mod natural pe locul 1 și pe care concurenții dvs. nu le vizează. Dacă depistați cuvinte cheie duplicate, nu ezitați să puneți pe pauză campaniile PPC din care provin.

X. Actualizările Google SERP

Și ultimul, dar nu cel din urmă motiv care poate avea impact asupra clasamentului dvs: Google își modifică aspectul paginilor de rezultate ale motoarelor de căutare, adăugând alte elemente care împing în jos snippet-ul dvs. sau atrag mai multă atenție decât snippet-ul dvs.

De exemplu, Google și-a îmbunătățit din ce în ce mai mult rezultatele căutării cu secțiuni de întrebări și răspunsuri, panouri de cunoștințe, clipuri video, pagina de produse, rich snippets, anunțuri de angajare etc. Acest lucru poate împinge efectiv site-ul dvs. în jos în rezultatele căutării, împreună cu traficul organic.

Vă recomandăm să țineți pasul cu toate modificările pe care le fac – dacă site-ul dvs. coboară în clasament, există modalități de a-i îmbunătăți vizibilitatea.

Cum să vă ocupați de această problemă?
Aruncați o privire la SERP-urile pentru cuvântul cheie vizat pentru a vedea exact ce apare. Observați orice lucru diferit. Analizează-ți concurenții și rezultatele căutării pentru a vedea dacă îți poți îmbunătăți snippet-ul pentru un rezultat mai bun.

Sugestie!
Multe instrumente de urmărire SERP vă pot arăta exact tipurile de caracteristici SERP pe care le generează fiecare cuvânt cheie.

Principalul motiv pentru care trebuie să lucrați la SEO on-SERP este acela de a spori vizibilitatea mărcii dumneavoastră. Nu totul se rezumă la trafic!

XI. Modificări ale comportamentului utilizatorului

Algoritmii de căutare ai Google își pot modifica rezultatele pe baza intențiilor populare și a tendințelor utilizatorilor. Ca urmare, Google poate acorda o poziție mai bună altor site-uri web pentru cuvintele-cheie exacte care au atras anterior mai mult trafic pe site-ul dvs. web.

Dacă observați o scădere a CTR-ului, aceasta se datorează fie faptului că concurenții dvs. și-au îmbunătățit snippet-urile și v-au furat o parte din clicurile dvs., fie pentru că intenția interogării s-a schimbat și snippet-ul dvs. nu mai pare la fel de relevant ca înainte (de exemplu, produse sau servicii care nu mai sunt solicitate).

Cum să remediați un CTR slab?

  • În primul rând, verificați-vă CTR-ul: deschideți Google Search Console, accesați Performanță > Rezultate de căutare și vedeți dacă există modificări în ceea ce privește ratele de clicuri. Puteți vizualiza CTR-ul pentru întregul site web sau puteți adăuga filtre pentru a vizualiza CTR-urile fie în funcție de pagină, fie în funcție de interogare.
  • Optimizați titlurile, meta descrierile și conținutul blogului dvs. în funcție de publicul dvs. țintă, de interesele acestuia, de punctele de durere etc. Dacă utilizatorii caută răspunsuri la o anumită întrebare, asigurați-vă că le răspundeți în detaliu. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea ratei de clic (CTR) și la reducerea ratei de respingere.
  • Îmbunătățirea CTR-ului nu este o “soluție rapidă” și probabil că va trebui să experimentați puțin până când eforturile dvs. vor fi eficiente. Testați A/B și optimizați titlurile, imaginile, videoclipurile (dacă este cazul) și alte elemente din conținut pentru a vă asigura că oferiți cele mai bune răspunsuri la o interogare.

Strategii pentru prevenirea scăderii clasamentului Google

Odată ce ați identificat cauza care stă la baza scăderii clasamentului Google, puteți începe să lucrați pentru a o rezolva și pentru a vă recupera rapid clasamentele. În funcție de cauza scăderii dvs., este posibil să doriți să utilizați o combinație a următoarelor strategii.

1. Google’s Core Web Vitals.
Site-ul dvs. pierde poziții în clasament? Folosiți Ghidul Core Web Vitals de la Google pentru a îmbunătăți clasamentul site-ului dvs. în motoarele de căutare. De asemenea, acestea vă pot ajuta să îl păstrați curat și bine organizat, ceea ce îmbunătățește experiența utilizatorului (UX).

2. Audit tehnic SEO.
Efectuarea unui audit SEO tehnic periodic vă va permite să analizați fiecare aspect al SEO tehnic al site-ului dvs. web, să identificați zonele cu probleme și să elaborați un plan pentru a le remedia. În mod ideal, auditul ar trebui să fie efectuat din punctul de vedere al unei terțe părți, ținând cont de algoritmul Google și de așteptările acestuia pentru site-ul dvs. web.

Sursa: MageCloud

Post Views: 1.041