21 Sfaturi pentru a folosi Social Media Marketing pentru Startup

Importanța marketingului prin social media

Facebook are peste două miliarde de utilizatori activi. Instagram are o audiență de 800 de milioane. Urmăritorii de pe Twitter trec de 330 de milioane de mărci, în timp ce LinkedIn găzduiește astăzi 500 de milioane de profesioniști.

Social media marketing pentru startup-uri a devenit acum mai important ca niciodată.  Aceste cifre uriașe sunt o dovadă a modului în care social media a preluat metodele tradiționale de marketing și a devenit o lume în sine.

Cuprins

Importanța marketingului prin social media

Da, acum este mai important ca niciodată. Cifrele vorbesc de la sine despre modul în care social media a preluat metodele tradiționale de marketing și a devenit o lume în sine.

Marketingul digital pentru startup-uri este crucial astăzi și multe startup-uri au eșuat din cauza absenței unei strategii eficiente de social media. Dacă doriți să știți cum să folosiți marketingul social media pentru startup-uri, am dori să vă ajutăm.

Utilizarea social media în marketingul digital joacă un rol vital, prin urmare, am creat o listă cu cele mai bune sfaturi de marketing social media pentru startup-uri, care vă pot ajuta să faceți din social media un canal de marketing de încredere pentru afacerea dvs.

Abilitățile de comunicare

Bineînțeles, capacitatea noastră de a transmite idei într-un mod clar, distractiv și eficient este un alt factor cheie în conectarea cu ceilalți.

Este aproape imposibil să formăm o legătură cu cineva pe care nu îl înțelegem cum trebuie.

Este foarte important să îmbunătățim aceste puncte, să repetăm iar și iar, până când limbajul nostru verbal și corporal este natural, fluent, clar, ușor de înțeles, plăcut, direct și concret.

Transmiterea ideilor tale către public este mai ușoară cu o legătură bună

Secretul succesului constă în faptul că, dacă ne cucerim publicul în primele minute și îl facem să ne accepte, ideile vor curge fără probleme pe parcursul restului discursului.

Nu vă fie teamă să abordați ascultătorul ca pe o referință prietenoasă și familiară.

Ar trebui să fiți capabil să comunicați clar și eficient cu publicul dumneavoastră, indiferent dacă scrieți un articol pe blog sau postați pe Twitter. De asemenea, este important să aveți o gramatică excelentă, deoarece conținutul dvs. va fi văzut de oameni din întreaga lume.

Pentru ca mesajele tale să fie ușor de înțeles și fără greșeli de scriere, este important să stăpânești gramatica, punctuația și ortografia.

Trebuie să reușești să stabilești o conexiune cu persoanele cu care comunici și să le faci să se simtă confortabil vorbind cu tine.

A fi capabil să comunici eficient cu clienții tăi este esențial dacă vrei ca aceștia să-ți cumpere produsele sau serviciile.

social canale markering

Identificați cele mai bune canale de marketing social media pentru startup-ul dvs.

Ceea ce trebuie să identificați la început este “Care sunt cele mai bune canale de marketing social media pentru startup-ul meu”. Nu puteți avea un răspuns la această întrebare fără a încerca cele mai bune canale de social media care generează un impact pozitiv asupra afacerilor, cum ar fi Facebook, LinkedIn, Youtube, Pinterest, Instagram și Twitter.

Alături de principalele platforme de social media pentru afaceri menționate mai sus, există platforme specifice unor nișe. Aceste canale ar fi specifice brandului sau industriei dumneavoastră. Câteva exemple sunt Inbound.org, GrowthHackers.com, Dribbble sau Ravelry.

Înainte de a urmări orice rețea, ceea ce trebuie să determinați este unde există publicul aferent startup-ului dvs.

Faceți o listă scurtă cu cel mult patru-cinci canale de marketing pe rețelele sociale unde găsiți un public care ar putea fi interesat de produsul sau serviciul dumneavoastră, apoi desfășurați campanii pe fiecare platformă pentru a le identifica pe cele mai bune pentru startup-ul dumneavoastră.

Ulterior, puteți înțelege și care produce mai multe vânzări și venituri cu ajutorul datelor de integrare Salesforce și Google Analytics.

Concentrați-vă pe piața țintă

Trebuie să atingeți zonele potrivite ale publicului potrivit pentru a obține vânzări. Funcția de audiență țintă de pe Facebook este cea mai bună atunci când vine vorba de a vă comercializa startup-ul către persoanele potrivite.

Facebook oferă opțiunea de a comercializa folosind atribute precum interesele, vârsta, comportamentul, zona, țara și biografiile, legate de nișa pe care se află startup-ul dumneavoastră. Targetarea publicului dvs. nu numai că va face ca startup-ul dvs. să câștige o reputație excelentă, dar va ușura și procesul de colectare a datelor de la persoanele interesate de startup-ul dvs. și de reamintirea mărcii.

Faceți transmisiuni video live

Potrivit unui raport statistic de marketing de conținut vizual pentru 2018, videoclipurile live pe Facebook au o rată de implicare de 4,3%, comparativ cu 2,2% pentru videoclipurile non-live (sursa: telescope.tv). În urma acestui fapt, este esențial să includeți videoclipurile de streaming live în lista de strategii de marketing pe rețelele sociale.

Streamingul video live a câștigat o popularitate imensă în ultimul an și ajută startup-urile să interacționeze direct cu publicul lor, fără niciun obstacol între ele. În acest fel, puteți aduna recenzii și comentarii în direct de la clienții dvs. care, de asemenea, construiește încrederea oamenilor în serviciul sau produsul oferit de dvs. Ținând cont de toate aceste gesturi bune, live streaming-ul ar trebui să fie în fruntea listei de priorități atunci când vine vorba de a fi inedit în social media pentru startup.

Creați conținut atractiv din punct de vedere vizual

Cu peste 300 de milioane de fotografii încărcate zilnic pe Facebook, tu ești cel care trebuie să îți comercializezi startup-ul în așa fel încât conținutul tău, inclusiv imaginile și videoclipurile, să atragă atenția publicului tău țintă.

Conținutul dvs. trebuie să fie atractiv din punct de vedere vizual, creativ și plăcut pentru a vă atinge obiectivul. Este vorba despre reprezentarea grafică a startup-ului dvs. și despre atragerea clienților dvs. pentru a face clic pe anunțul (anunțurile) dvs.

Profitați de ceea ce este la modă

Facebook și Twitter vă oferă informații complete cu privire la tendințele de top din social media. Folosiți aceste informații pentru a face un plan de marketing social media pentru startup-ul dvs. Trebuie să fiți cu ochii pe toate ultimele tendințe și să vedeți pe care dintre ele le puteți valorifica în funcție de brandul dvs.

Puteți folosi hashtag-uri care sunt mereu în tendințe sau vă puteți crea propriile hashtag-uri personalizate pentru a vă promova campania de marketing în social media. Puteți chiar să profitați de anumite evenimente, cum ar fi recenta Zi a Îndrăgostiților, sau Crăciunul, pentru a vă comercializa startup-ul. Hashtag-urile sunt o modalitate excelentă de a fi în actualitate și de a vă face remarcat pe piață în consecință.

Comercializarea startup-ului tău prin Snap Stories

Peste 100 de milioane de utilizatori Snapchat urmăresc zilnic aproximativ 10 miliarde de videoclipuri, iar startup-ul dvs. poate face și el parte din aceste clipuri. Poveștile Snap este o modalitate creativă de a vă comercializa instantaneu startup-ul către acest număr uriaș de public.

Un videoclip bazat pe povești pe termen scurt este ceea ce atrage oamenii spre această aplicație prin aplicarea de Geo-filtre pe povestea ta. Puteți utiliza numele mărcii dvs. pe ea pentru doar 5 $. În acest fel, puteți comercializa cultura, povestea, produsul etc. al startup-ului dvs.

Focus on Mobile Marketing

Suntem în 2023, iar oamenii folosesc social media mai mult de pe mobil decât de pe desktop, prin urmare, postările tale din social media trebuie să fie axate pe mobil.

Mărcile au desfășurat campanii de social media foarte interesante și captivante, axate pe mobil, iar acest lucru a creat într-adevăr un impact mare asupra mențiunilor și angajamentelor mărcii lor.

Profitați de inteligența artificială

Inteligența artificială (AI) s-a dovedit a fi, de asemenea, o parte importantă a unui plan de marketing social media. Puteți economisi atât forță de muncă, cât și timp pe care îl puteți utiliza în alte sarcini utile.

Inteligența artificială poate fi cu adevărat eficientă atunci când este utilizată în social media pentru a îndeplini sarcini precum crearea de conținut, optimizarea conținutului, monitorizarea și postarea în social media, găsirea influencerilor relevanți și, cel mai important, obținerea de date despre consumatori/audiență.

Utilizați realitatea virtuală

Iunie 2016 a fost momentul în care Facebook a început să susțină videoclipuri 360, fotografii, iar de atunci, realitatea virtuală a luat cu asalt social media. VR și realitatea augmentată reprezintă o experiență cu totul unică și interesantă pentru utilizatori, iar tu îți poți comercializa startup-ul prin crearea unor impresii reale.

Puteți crea întotdeauna un buzz pe internet prin crearea unui marketing social media bazat pe Realitatea Virtuală pentru startup. Aveți un produs? Puteți crea o experiență reală augmentată pentru produsul dvs. și puteți arăta publicului dvs. oferta dvs.

Începeți să vă urmăriți datele

Ar trebui să urmăriți întotdeauna îndeaproape indicatorii sociali ai conținutului dvs. cu privire la gradul de implicare, impresiile, vizualizările și atingerea pe care o creează. Un alt lucru pe care trebuie să îl luați în considerare este momentul în care postați. Există anumite momente în care o audiență nu este cu adevărat activă pe rețelele sociale și ar trebui să evitați să vă postați conținutul în acel moment.

Dacă vă uitați în mod regulat la metricile social media ale startup-ului dvs., veți înțelege ce trebuie și ce nu trebuie să faceți în strategia de marketing social media a startup-ului dvs. Pur și simplu, analizând datele, puteți decide ce, când și pentru cât timp ar trebui postat conținutul.

Faceți un calendar de publicare a conținutului

Un calendar de publicare vă ajută să vă programați conținutul în mod eficient. Acesta vă menține organizată prezența online și vă permite să vă concentrați asupra sarcinilor importante, cum ar fi maximizarea atingerii și evitarea repetării conținutului.

Cu un calendar de conținut, munca devine mai simplă și puteți să vă refaceți cu ușurință conținutul pentru diferite platforme sociale. Nu va trebui să postați în timp real și puteți obține controlul asupra momentului în care vă distribuiți conținutul. În acest fel, veți avea mai mult timp pentru a fi productiv și pentru a maximiza implicarea în diferite postări.

Red Bull, de exemplu, este o companie care vinde băuturi energizante. Aceștia publică o mulțime de conținut de înaltă calitate pe rețelele sociale și mențin un calendar de conținut impresionant. Ei postează de aproape 9-11 ori pe Facebook și de 7-8 ori pe Instagram într-o singură zi. Calendarul lor de conținut îi ajută să decidă ce tip de conținut se derulează pe ce tip de platformă socială, deoarece audiențele variază de la un canal la altul.

Creați postări atractive

Un grad mai mare de implicare înseamnă că conținutul dvs. este atrăgător pentru publicul dvs. Atunci când vă implicați în mod corespunzător cu un client, acest lucru se va răsplăti la coșul de cumpărături. Postările atrăgătoare pot conține conținut, grafică sau video, însă, asigurați-vă că conținutul este de înaltă calitate. Oferă o valoare mare în schimb.

Puteți face postări angajante prin simpla adăugare a unei întrebări, a unei întrebări de completat, citate, dorințe, oferte, cadouri, o provocare interesantă, o imagine sau un videoclip.

Postați în cel mai bun moment și asigurați-vă că plasați un call-to-action (CTA) clar și atractiv. Folosiți inteligent hashtag-uri relevante în conținutul dvs. cu instrucțiuni ușor de urmat. La finalul zilei, cu cât oferiți mai mult conținut de calitate clienților dvs. cu atât este mai probabil ca aceștia să se implice pozitiv cu marca dvs.

Profitați de marketingul de influență

Pe lângă campaniile publicitare, marketingul de influență vă poate ajuta, de asemenea, să obțineți un ROI nebunesc. Construirea de relații cu cei mai importanți influenceri din industria de social media permite mărcii dvs. să ajungă la un public mai larg și să obțină o recunoaștere semnificativă.

Vocea unui influencer din social media este puternică. Puteți derula campanii promoționale cu aceștia și puteți profita de audiența lor hiper-angajată.

Având în vedere că o treime din publicul Twitter urmărește și se implică cu celebrități și influenceri din social media, aveți cele mai mari șanse de a obține un impuls dacă aceștia vă susțin sau vă recenzează produsul pe contul lor oficial.

Testează-ți campaniile A/B

A/B Testing sau Split Testing înseamnă pur și simplu experimentarea a două abordări diferite pentru a finaliza o sarcină. Trebuie să aflați care strategie funcționează cel mai bine dintre cele două variante. Aceasta vă poate ajuta să vă creșteți brusc vânzările.

De exemplu, Electronic Arts a vândut 1,1 milioane de exemplare din SimCity5, unul dintre cele mai populare jocuri ale sale, în doar două săptămâni de la lansare. Pentru a-și crește vânzările, au introdus o ofertă de precomandă și au plasat-o sub forma unui banner pe site-ul lor.

Se pare că promoția nu a avut rezultatele scontate. Au decis să vină cu câteva variante. O variantă a eliminat complet oferta promoțională. Spre surprinderea lor, varianta fără ofertă le-a crescut vânzările cu 43,4%. Oamenii pur și simplu doreau să cumpere jocul fără a fi nevoie de stimulente suplimentare.

Cu o analiză facilă, vă puteți crește conversiile și vă puteți atinge obiectivele de afaceri în mod eficient. Găsiți o combinație ideală pentru clienții dvs. care nu numai că oferă o experiență mai bună, ci și că generează încredere și încredere în brandul dvs.

Distribuiți cupoane și concursuri de promovare

Oferiți clienților dumneavoastră mai multe motive pentru a vă urmări marca. Da, un conținut excelent este important, dar cupoanele exclusive, ofertele, reducerile și promoțiile de pe site-ul dvs. pot face ca potențialii clienți să devină promotori entuziaști ai mărcii dvs. Este un fapt că 79% dintre utilizatorii Facebook se implică cu brandurile care oferă cupoane sau reduceri interesante.

Construiește o comunitate în jurul brandului tău

Profitați de comunitățile de social media pentru a vă promova startup-ul, pentru a primi feedback de pe piață și pentru a interacționa cu persoane influente din industrie. Este nevoie de timp pentru a construi o comunitate. Cu toate acestea, startup-urile trebuie să se străduiască și să își alinieze activitățile de social media cu creșterea generală.

Odată ce ați pus în funcțiune grupul, găsiți modalități de a oferi valoare celor care se angajează cu brandul dvs. Există șanse mari ca cei care nu cunosc brandul dvs. să se inspire din conținutul pe care îl postați în grupul dvs.

Growth hacking & Outbound marketing este un grup de Facebook creat de fondatorul Find that Lead – instrument de generare de lead-uri. Audiența grupului este formată din potențiali cumpărători ai produsului său și face tot posibilul să îi inspire, împărtășind în fiecare zi cele mai bune sfaturi de growth hacking.

Utilizați social media pentru a îmbunătăți serviciile pentru clienți

Există multe mărci bine stabilite care au un istoric de probleme legate de serviciul clienți. Ar trebui să ajungeți la acei clienți supărați și să-i convingeți să devină clienții dvs. prin rezolvarea problemelor lor. Clienții cumpără de la mărci pe care le plac. Ascultarea socială și implicarea în timp real este o modalitate excelentă de a obține un avantaj competitiv.

Dacă sunteți un startup, social media vă permite să vă implicați cu clienții dumneavoastră unul la unul. Aducerea problemelor în public poate părea contra-intuitivă. Cu toate acestea, atunci când este tratată corect, poate fi de fapt un câștig pentru startup-ul dvs.

Răspunzând public la o plângere, o îngrijorare sau o problemă a unui client, dovediți că luați în serios astfel de probleme. Dacă văd că răspundeți rapid la o plângere și încercați să rezolvați problema spre satisfacția clientului, publicul dvs. vă va vedea ca pe o afacere căreia îi pasă de ei, nu doar de profit.

Identificați cele mai bune momente pentru a posta

Dacă credeți că cel mai bun moment pentru a posta conținutul dvs. este același pe toate platformele sociale, vă înșelați amarnic. Fiecare canal oferă un tip diferit de public. Implicarea cu audiențe diverse necesită mai multe cunoștințe decât doar câteva intuiții.

Este important să înțelegeți că nu există un moment magic al zilei ideal pentru a publica conținut. Cel mai bun moment pentru a publica conținut variază în funcție de diferitele platforme de social media.

De asemenea, multe platforme de socializare oferă analize integrate care vă permit să înțelegeți preferințele publicului dumneavoastră, pe care ar trebui să le valorificați în avantajul dumneavoastră.

Urmăriți conturile de top din nișa dvs.

Întotdeauna este o idee bună să vă urmăriți concurenții. Urmărind conturile de top din industria dvs. vă va permite să vă înțelegeți punctele forte, punctele slabe și modalitățile de a obține avantaje competitive. Veți putea înțelege specificul industriei în care dețineți un avantaj competitiv. Urmărindu-i pe influencerii din industrie, veți avea o imagine clară a concurenților dvs.

Dezvoltați relații, "Not Followers"

Dezvoltarea relațiilor cu clienții dumneavoastră este esențială pentru a vă dezvolta clientela. Metodele tradiționale de marketing se estompează cu repeziciune. Marketingul relațional este numele jocului de astăzi. Acesta vă va ajuta să ajungeți și să vă mențineți publicul angajat, nu doar cu produsele și serviciile dvs., ci și cu conținutul și comunitatea dvs. online.

Pentru a crea o relație de lungă durată cu clienții dumneavoastră, trebuie să vă ascultați și să vă monitorizați canalele de social media. Trebuie să răspundeți în mod corespunzător la întrebările și preocupările clienților dumneavoastră. Fiți atenți la ceea ce spun clienții dvs. Ce au nevoie de la dumneavoastră? Ei vor fi flatați dacă le veți rezolva preocupările pe loc online și vă vor ajuta să vă promovați brandul cu succes.

Este esențial să generați hype despre startup-ul dvs. Trebuie să găsești clienți care vor fi cei mai mari susținători ai brandului tău. O strategie ideală de social media este cheia pentru a vă conecta și a construi relații valoroase cu clienții dumneavoastră.

Rămâneți activi

Tăcerea pe platformele de socializare nu vă va duce nicăieri. S-ar putea să vă pierdeți clienții valoroși. Ar fi mai înțelept pentru dvs. să rămâneți activ pe canalele sociale. Vă va face să păreți mai de încredere. Nu va permite clienților dvs. să se plictisească. Publicarea constantă a conținutului dvs. pe platformele de socializare va permite publicului dvs. să știe că existați.

Nu trebuie să rămâneți activ pe toate platformele sociale. Dar asigurați-vă că sunteți pe rețelele unde este prezentă majoritatea publicului dvs. Folosiți-vă cu înțelepciune timpul petrecut pe rețelele sociale și participați cu entuziasm alături de clienții dvs. Veți observa o schimbare în modul în care clienții dvs. vă răspund. De asemenea, în schimb, aceștia vor traduce conținutul dvs. în implicare sporită.

Reflecții finale

Aplicarea acestor sfaturi pentru social media va permite startup-ului dvs. să se dezvolte mai mult și mai proeminent. Trebuie să vă comercializați startup-ul păstrând în centrul atenției publicul dvs. țintă.

Cu ajutorul instrumentelor potrivite, a celor mai recente tendințe, aplicații și tehnici, vă puteți accelera eforturile de social media. Marketingul social media pentru startup-uri nu este atât de ușor de practicat în mod constant, însă nu este nici o știință a rachetelor. Cu siguranță vă va ajuta să obțineți rezultate mai bune dacă vă jucați bine cărțile.

Cum intenționați să folosiți aceste sfaturi pentru startup-ul dumneavoastră? Ce tehnici vei încorpora în strategiile tale de marketing?

Post Views: 1.820