Comerțul Electronic: Tradițional vs. Headless Care dintre ele este cea mai potrivită pentru micile afaceri? O opțiune tradițională de comerț electronic are …
Dacă v-ați fixat obiective și ați stabilit o strategie pentru a le atinge… Ați vrea să știți cum merge, nu-i așa? Ei bine, cu ajutorul indicatorilor de performanță puteți afla.
În mod normal, companiile își stabilesc propriile instrumente de monitorizare cu indicatorii de performanță și urmăresc modul în care funcționează lucrurile în activitatea de ecommerce.
Citiți mai departe și aflați mai multe despre acești indicatori.
KPI reprezintă termenul de Key Performance Indicator (indicator cheie de performanță).
Pe scurt, indicatori de performanță. Cu alte cuvinte: sunt cifre, calculate sau nu, care, atunci când sunt interpretate, îți oferă informații cheie pentru a afla cum merge strategia ta de marketing digital, în cazul nostru.
Ne place să repetăm lucrurile, știm asta. Dar, așa cum am spus, trebuie să aveți mai întâi obiective și o strategie.
Ce rost are să monitorizezi performanța dacă nu știi ce trebuie să monitorizezi? Tocmai asta e.
Împreună, acești indicatori de performanță vă vor oferi informații atât de valoroase încât veți putea lua decizii mai târziu.
Veți putea să vedeți ce nu merge bine și să vă reorientați tacticile sau strategia.
În cazul care vă interesează, un comerț electronic, indicatorii cheie de performanță ne vor spune dacă afacerea merge înainte.
Bineînțeles, să nu uităm că indicatorii de performanță trebuie să respecte regula SMART pentru a fi considerați relevanți.
– S vine de la Specific. Dacă este specific, poate fi comparat în viitor.
– M înseamnă măsurabil. De aceea sunt de obicei numere, pentru că sunt mai ușor de măsurat.
– A de la Accesibil. Dacă este ceva imposibil de realizat, acest lucru creează demotivare și frustrare pentru echipă.
– R de la Realistic. Cunoașterea mijloacelor de care dispune fiecare companie pentru a o realiza.
– T pentru Time-frame (poate fi observat într-o perioadă exactă de timp). Dacă avem un termen limită, ne va motiva să îl îndeplinim.
Mai jos, vom analiza 12 exemple de KPI care pot fi analizate pentru afacerea dvs. de comerț electronic.
Acest indicator de performanță este simplu, trebuie doar să se adune numărul de comenzi care au fost plasate într-o anumită perioadă.
Va fi util dacă v-ați stabilit un obiectiv cantitativ. De asemenea, vor fi informații relevante, de exemplu, pentru departamentul de logistică a comerțului electronic.
Acest indicator este important deoarece, dacă procentul de persoane care intră în procesul de plată al magazinului online și abandonează înainte de a-l termina este crescut, înseamnă că ceva semnificativ nu decurge cum trebuie.
Un e-commerce nu își poate permite greșeli în procesul de plată.
În afară de erorile tehnice din timpul achiziției, poate fi și un indicator al produselor pe care oamenii le abandonează cel mai mult în coșul de cumpărături și încearcă să le îmbunătățească sau să le pună în valoare.
Cum se calculează? Ei bine, este vorba de a face un procent din toate persoanele care încep un proces de achiziție, câți îl abandonează.
Această rată înseamnă că, dintre persoanele care vizitează site-ul web, câte au sfârșit prin a cumpăra un produs. Acesta se calculează astfel: se face împărțirea și se înmulțește cu 100 pentru a obține procentul.
Este un indicator des utilizat și foarte util, dar va fi și mai util dacă va fi separat în funcție de origine. În acest fel, puteți afla prin ce canal obținem mai multe conversii.
Până acum, acești indicatori de performanță au fost mai mult axați pe comerțul electronic, pe magazin. Dar și altele cu informații de pe site-ul web însuși vor fi importante, deoarece acesta va fi site-ul prin care clientul va merge pentru a face achiziția.
Este un alt procent. Vom vedea câți oameni au intrat și câți dintre aceștia au plecat fără să interacționeze cu noi.
Va trebui să analizăm ce nu este în regulă și ce îi face să ne părăsească, poate că este vorba de timpul de încărcare.
Acest indicator este important, deoarece tinde să arate cât de interesat este utilizatorul.
De asemenea, că experiența utilizatorului este satisfăcătoare, pentru că o persoană care are o experiență neplăcută nu rămâne mult timp pe un site web.
Calculul este din nou o altă medie. Toate timpii pe pagină se adună și se împart la numărul de vizite.
Mai exact, acesta se referă la numărul de comenzi pe care le avem pentru fiecare client.
Cum se calculează?
Împărțim numărul total de comenzi la numărul de clienți care au cumpărat vreodată de la noi.
Acesta va fi un bun indicator al loialității clienților față de marca noastră.
Indicatorul de performanță logic: orice antreprenor este conștient de banii care intră în afacerea sa.
Dar ar fi mai bine să se ia în considerare acest aspect, incluzând, de exemplu, costurile implicate de fiecare vânzare.
Atunci veți avea o imagine mai realistă.
Este ca și returnul investiției, dar se concentrează mai mult pe marketingul digital.
Acronimul înseamnă Return on Advertisment Spend (rentabilitatea cheltuielilor de publicitate).
Aceasta înseamnă exact câți bani au fost generați din fiecare euro investit în publicitatea digitală.
Acesta este utilizat pentru a vedea cât de eficientă este strategia noastră de publicitate în ceea ce privește veniturile sau vânzările.
Se calculează prin împărțirea veniturilor sau a vânzărilor (în funcție de modul în care doriți să le abordați) la totalul cheltuielilor de publicitate. Înmulțiți apoi cu 100 pentru procentaj.
Acesta este numărul total de vizite la pagina respectivă.
Cu ajutorul acestui indicator puteți cunoaște traficul site-ului. Cu cât este mai mare, evident, cu atât mai bine.
Deoarece cu cât mai mult trafic primește site-ul, cu atât mai multe șanse sunt ca aceștia să viziteze magazinul și să ajungă să cumpere.
Este un indicator de performanță mai complet decât cel precedent. Este același lucru, dar analizează toate paginile site-ului și persoanele care au vizitat mai multe pagini.
În acest fel, puteți ști care este pagina pe care se îndreaptă cei mai mulți vizitatori și puteți analiza motivele pentru care se întâmplă acest lucru.
CTR este Click Through Rate.
Este rata de clicuri care, după ce au văzut o reclamă, un rezultat al unui motor de căutare, un e-mail etc., fac clic pe site-ul nostru.
Adică, procentul de clicuri făcute de utilizatori în raport cu numărul de ori în care este văzut acel link, ca să spunem așa.
Este important pentru că, pentru a avea un impact asupra lor și pentru a-i determina să cumpere în magazinul online, va trebui să dea click și să intre, nu-i așa?
V-am prezentat aceste exemple de KPI, dar am fi putut să vă arătăm mult mai multe.
Aflați care sunt cei mai potriviți KPI pentru obiectivele și strategia dumneavoastră.
Și, cu ajutorul lor, construiți propriul panou de control. Deciziile dumneavoastră vor fi mult mai bine fundamentate.
Analizați și măsurați tot ce puteți.
Comerțul Electronic: Tradițional vs. Headless Care dintre ele este cea mai potrivită pentru micile afaceri? O opțiune tradițională de comerț electronic are …
Descătușarea puterii bazelor de date! Cu atât de multe informații, este esențial să avem o modalitate de a le organiza și de …
WordPress: Cel mai bun prieten al site-ului tău! Doriți să creați un site web pentru afacerea dvs. sau pentru brandul personal? Nu …
Deschideți-va propriul magazin online cu OpenCart! Doriți să vă deschideți propriul magazin online și să vă duceți afacerea la următorul nivel? Nu …