logo hostprior

Comerțul Electronic:
Tradițional vs. Headless

Care dintre ele este cea mai potrivită pentru micile afaceri?

O opțiune tradițională de comerț electronic are o relație de interdependență între front-end și back-end-ul site-ului. Acest lucru îl face rapid de configurat și lansat, dar limitează personalizarea. Astfel, afectează experiența clienților și modul în care operați site-ul dvs.

Acest articol explorează avantajele și dezavantajele soluțiilor de comerț electronic headless și tradiționale, astfel încât să puteți face cea mai bună alegere pentru mica dvs. afacere.

Principalele concluzii:
♦ Comerțul electronic fără cap decuplează partea frontală și partea din spate pentru a permite o mai mare personalizare și flexibilitate în proiectare.
♦ Comerțul electronic fără cap permite micii dvs. întreprinderi să ofere o experiență dinamică clienților și să țină pasul cu tendințele tehnologice și de marketing.
♦ Comerțul electronic tradițional nu se poate integra cu ușurință cu un software nou, dar costul său redus de pornire îl face totuși o opțiune atractivă pentru întreprinderile mici cu un buget restrâns.

Cuprins

Care este diferența dintre comerțul electronic tradițional și cel headless?

Fiecare site web are două fețe. Există partea care se adresează clienților (front end) și partea utilizată pentru proiectarea și gestionarea site-ului web (back end).

Comerțul electronic tradițional și cel fără cap se referă la modul în care aceste două părți lucrează împreună pentru a crea designul și funcționalitatea magazinului dvs. de comerț electronic.

Vom explica mai jos cum funcționează fiecare opțiune, dar pentru a vă oferi o vizualizare rapidă a diferențelor dintre comerțul electronic tradițional și cel fără cap, gândiți-vă la ele în termeni de case.

Comerțul electronic tradițional este ca și cum ați cumpăra o casă și ați adăuga ultimele modificări pentru a vă satisface gusturile.

Comerțul electronic fără cap este ca și cum ați proiecta și construi o casă cu fiecare caracteristică exact așa cum o doriți.

Ce este comerțul electronic tradițional?

În soluțiile tradiționale de comerț electronic, logica de programare a front-end-urilor și back-end-urilor site-ului sunt legate între ele. Orice modificări aduse unei părți au un impact asupra celeilalte, uneori în moduri neașteptate.

De exemplu, ați putea modifica un element de design al vitrinei digitale și, în mod neintenționat, să întrerupeți o funcție back-end, cum ar fi procesarea plăților.

Pentru a preveni aceste tipuri de probleme, platformele tradiționale de comerț electronic creează soluții front-end prestabilite care funcționează în armonie cu back-end-ul. Acest lucru limitează personalizarea, dar vă asigură că site-ul dumneavoastră funcționează fără probleme.

De asemenea, vă permite să faceți modificări minore, cum ar fi dimensiunea fontului sau culorile de fundal, fără cunoștințe de codificare sau fără ajutorul unui dezvoltator.

Ce este Headless E-Commerce?

Comerțul electronic fără cap oferă opțiuni aproape nelimitate de personalizare, deoarece decuplează partea frontală și partea din spate a site-ului. Acesta a fost creat pentru a se adapta la cerințele tot mai mari ale clienților pentru o experiență de utilizator excepțională, în special una care oferă conținut personalizat.

Actualizările codului site-ului sunt transmise prin intermediul unei interfețe de programare a aplicațiilor (API), mai degrabă decât să aibă un impact direct asupra front-end-ului. Acest lucru înseamnă că dezvoltatorii se pot concentra pe modificările front-end fără să se îngrijoreze de întreruperea straturilor logice și funcționale ale întregului site web.

În cazul soluțiilor de comerț electronic fără cap nu există vitrine template. Paginile site-ului sunt construite de la zero.

Aceasta este o abordare care necesită mai mult timp decât comerțul electronic tradițional, dar permite dezvoltatorilor să proiecteze o vitrină digitală care arată și funcționează exact așa cum doriți să o realizeze pentru dumneavoastră.

Comerțul electronic tradițional vs. comerțul electronic headless: Pro și contra

Nu există un câștigător clar atunci când vine vorba de cea mai bună opțiune de comerț electronic. Totul depinde de nevoile afacerii dvs. și de resursele de care dispuneți.

headless-ecommerce-platforms

Comerțul electronic tradițional: PRO

Este ușor să vă creați singur vitrina digitală. Aceasta este o mare atracție pentru întreprinderile mici care nu au dezvoltatori în personal sau nu au bugetul necesar pentru a-i angaja. Pentru multe platforme tradiționale de comerț electronic, vă puteți crea site-ul cu o abordare prietenoasă de tip drag-and-drop care nu necesită cunoștințe de codificare.

Vă puteți lansa rapid magazinul. Proiectele de front-end template înseamnă că site-ul dvs. este pre-construit. Dumneavoastră adăugați modificările finale, cum ar fi fotografiile produselor dumneavoastră, culorile mărcii și textul site-ului. Puteți avea site-ul dvs. de comerț electronic funcțional în câteva ore.

Nu trebuie să cunoașteți cele mai bune practici de design web. Furnizorii tradiționali de comerț electronic creează teme pentru vitrinele magazinelor folosind practici de design web verificate și testate, astfel încât nu trebuie să înțelegeți subtilitățile legate de modul în care alegerile de design influențează experiența utilizatorului. Vitrinele de tip plug-and-play sunt create pentru a oferi experiența de cumpărături online cu care clienții sunt familiarizați. Este statică – nu este personalizată – dar are toate elementele de bază de care clienții au nevoie pentru a cumpăra de pe site-ul dvs.

Comerțul electronic tradițional: CONTRA

Personalizarea este limitată și poate fi costisitoare. Pentru a forța personalizarea într-un site de comerț electronic tradițional, este nevoie de soluții care necesită mult timp și de teste extinse ale site-ului pentru a se asigura că nimic nu se strică. Dacă decideți că doriți să faceți modificări pe care șablonul ales nu le suportă, va trebui să angajați un profesionist calificat pentru a face treaba. Ceea ce pare a fi o schimbare simplă poate ajunge să fie destul de costisitor.

Nu puteți crea o experiență bogată pentru utilizator. Personalizarea conținutului devine din ce în ce mai importantă pentru consumatori. Aceasta oferă o experiență de utilizare excelentă care îi face pe clienți să se simtă deserviți și să se simtă mai conectați la marca dvs. Comerțul electronic tradițional nu poate găzdui această caracteristică sau alte caracteristici inovatoare din cauza limitărilor impuse de temele front-end. Acest lucru vă poate dezavantaja marca dacă concurenții dvs. oferă o experiență mai dinamică pentru clienți.

Nu puteți adopta cu ușurință, sau chiar deloc, noi integrări software. Companiile de tehnologie lansează noi software-uri impresionante într-un ritm uluitor, dar veți avea dificultăți în a beneficia de aceste noi integrări dacă folosiți comerțul electronic tradițional. În funcție de tehnologie, un dezvoltator poate găsi soluții de rezolvare pentru site-ul dvs., ceea ce poate fi dificil pentru el și costisitor pentru dvs.

Site-ul nu se afișează întotdeauna corect pe diferite dispozitive. Rigiditatea comerțului electronic tradițional înseamnă că este dificil să optimizați complet un site pentru o varietate de dispozitive. Afișarea distorsionată a paginilor, butoanele lipsă și meniurile derulante trunchiate sunt câteva dintre lucrurile pe care clienții le pot experimenta atunci când folosesc dispozitive diferite. Clienții nu au răbdare pentru aceste tipuri de probleme și, de obicei, vor părăsi site-ul dvs.

headless-commerce

Comerțul electronic Headless: PRO

Puteți adopta noile tehnologii pe măsură ce apar. Flexibilitatea unei soluții de comerț electronic fără cap înseamnă că puteți încorpora noi tehnologii fără probleme. Acesta este un avantaj semnificativ, având în vedere cât de des apar pe piață programe noi și îmbunătățite.

Aveți nenumărate opțiuni de personalizare. Nu există o experiență front-end predefinită, așa că puteți construi una adaptată la nevoile afacerii dumneavoastră. Doriți să adăugați un cronometru de numărătoare inversă la coșuri? Nicio problemă. Ce ziceți de traducerea automată a site-ului dvs. în limba locală a unui utilizator? Se poate face. Opțiunile de personalizare headless sunt limitate doar de imaginația ta.

Puteți oferi o experiență mai bună clienților. Construirea front-end-ului de la zero vă oferă potențialul de a dezvolta o experiență inovatoare care să încânte clienții și să vă facă să vă evidențiați față de concurență. Puteți oferi o personalizare a produselor pe baza istoricului de achiziții al fiecărui client, vă puteți personaliza site-ul în funcție de zona geografică a unui utilizator sau puteți facilita trecerea unui client de la cumpărături de pe computer la cele de pe telefon.

Este ușor să faceți modificări pe site. Odată ce cadrul site-ului este construit, îl puteți controla cu ajutorul unui sistem de gestionare a conținutului (CMS). Un CMS permite utilizatorilor să actualizeze designul sau funcționalitatea site-ului cu ajutorul unei interfețe ușor de utilizat, care necesită puțină sau deloc codificare în majoritatea cazurilor.

Acesta funcționează bine cu orice dispozitiv. Indiferent dacă clienții dvs. folosesc un laptop sau un telefon mobil, site-ul dvs. de comerț electronic fără cap funcționează fără probleme obișnuite, cum ar fi dispariția butoanelor sau afișarea necorespunzătoare a funcțiilor.

Comerțul electronic Headless: CONTRA

Costul inițial poate fi exorbitant pentru întreprinderile mici. O soluție de comerț electronic fără cap nu este preinstalată ca una tradițională, așa că trebuie să o creați de la zero. Acest lucru necesită timp și îndemânare, ceea ce face ca investiția inițială să fie mai costisitoare.

Este nevoie de mai mult timp pentru a vă lansa magazinul de comerț electronic. O soluție de comerț electronic tradițională este practic o opțiune plug-and-play pe care o puteți lansa în câteva ore. O abordare headless necesită mai mult timp pentru a planifica front-end-ul perfect și a-l implementa.

Veți avea probabil nevoie de un dezvoltator pentru a construi site-ul. Odată ce infrastructura este pusă la punct, dumneavoastră și echipa dumneavoastră o puteți actualiza și gestiona folosind un CMS personalizat, dar este mai bine să lăsați construcția inițială în seama unui expert.

Care dintre ele este cea mai potrivită pentru mica dvs. afacere?

Este important să înțelegem că fiecare mică afacere este diferită. Ceea ce este potrivit pentru o companie, sau chiar pentru majoritatea companiilor, s-ar putea să nu fie potrivit pentru a dumneavoastră.

Cel mai bun mod de a determina soluția de comerț electronic potrivită pentru dvs. este să înțelegeți clar situația afacerii dvs. și resursele pe care le aveți la dispoziție.

  • Care este bugetul dumneavoastră?
  • Aveți un dezvoltator în personal?
  • Care este calendarul dumneavoastră pentru lansarea site-ului?
  • Cât de important este ca afacerea dumneavoastră să adopte cele mai recente soluții tehnologice sau să inoveze experiența clienților?

Odată ce aveți răspunsurile la aceste întrebări, puteți analiza avantajele și dezavantajele comerțului electronic tradițional și headless pentru a găsi cea mai potrivită soluție pentru nevoile unice ale companiei dumneavoastră.

Post Views: 950